vrijdag 30 mei 2014

Beloningssystemen

Beste bloggers,

Velen van jullie weten al dat beloningssystemen een leuke manier zijn om leerlingen te motiveren. Je kan een beloningssysteem gebruiken voor elke graad. Zelfs nog bij kinderen uit de derde graad.

Tijdens mijn stage in het eerste leerjaar maakte ik gebruik van herfstpuntjes omdat het net herfst geworden was. Leerlingen kregen bij goed gedrag een puntje. Bij 10 puntjes kregen ze een sticker. Dit was een nieuwe bewonder voor hun 'huisje'. Wanneer hun huisje al zijn bewoners had, mochten de leerlingen een cadeautje kiezen.

Tijdens mijn stage in het zesde leerjaar en mijn zelfstandige stage in het tweede leerjaar was het lente. Ik wou dus graag een beloningssysteem dat bij dit seizoen hoorde. Ik koos ervoor om aan elke leerling een thermometer te geven; Deze thermometer bestond uit 5 lege vakjes. Wanneer de leerlingen flink waren, kregen ze een zonnetje. (We wouden de zon in de klas brengen.) Bij het inleveren van 5 zonnetjes kregen ze een rood vakje om hun thermometer te laten stijgen. Bij een volle thermometer mochten de leerlingen een cadeautje kiezen uit de cadeautjesemmer.



















Vele groetjes,
Kelsey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten